Ahad, 23 November 2008

Pengaruhi jualan anda dengan Surat Jualan!



Apa khabar semua! Kali ini saya bawakan anda dengan pengaruh Surat Jualan. Surat Jualan bolehlah disama ertikan sebagai katalog, flier, pamplet dan sebagainya. Surat jualan adalah penting untuk bisnes mail order. Surat jualan juga penting untuk bisnes konvensional yang lainnya.

Surat jualan yang baik adalah surat jualan yang efektif kerana dengannya jualan anda akan terhasil malah akan berganda! Tetapi ramai yang mempergunakan surat jualan semata-mata untuk memberikan keuntungan kepada mereka tetapi mempunyai niat hanya untuk mengaut keuntungan peribadi tanpa memikirkan nasib pengguna yang telah membeli produk mereka.

Apa yang dikesalkan produk mereka ini tiada kualiti, tidak mempunyai kesan dan lebih teruk terdapat unsur-unsur penipuan yang tidak disedari pembeli. Ini amat menyedihkan. Surat Jualan mempunyai etikanya yang tersendiri. Ia nya yang pasti mestilah telus agar bisnes yang dijalankan akan terus kekal dan berkembang.

Tidak semestinya untuk mendapatkan keuntungan, surat jualan itu di tulis hanya untuk membuatkan diri orang lain teruja, tetapi yang paling penting fakta yang ditulis itu adalah benar dan bukan sekadar suka-suka tulis untuk 'gempak' dan untuk melariskan jualan walhal nilai produk itu tidak seperti yang diharapkan.

Untuk usahawan SOHO, dan juga untuk mengingatkan diri saya juga, tulislah dengan fakta yang sebenarnya. Masih banyak lagi cara bagaimana untuk menjadikan surat jualan itu kelihatan menarik, teruja dan membuatkan orang membeli.

Tiada ulasan: