Khamis, 12 Jun 2008

Kerja sampingan merendahkan mutu kerja?


Assalamualaikaum semua!
Kerajaan telah membenarkan kakitangan awam membuat kerja sampingan. Bermakna Kerajaan sudah berikan lampu hijau untuk kakitangannya menambahkan pendapatan.
Ada juga komen yang memberikan pendapat tidak setuju kerana akan menjejaskan mutu kerja.
Janganlah sempitkan minda anda. Yang pertama sepatutnya jangan bekerja lebih daripada pukul 11.00pm. Yang kedua, ada jenis-jenis pendapatan sampingan yang tidak membawa kesan pun kepada mutu kerja sepenuh masa. Contoh jika anda buat bisnes Internet dan mail order konvensional hanya di rumah dan masa selalunya kurang dari 4 jam sahaja!
Jadi, apa pendapat anda?

3 ulasan:

Good Will Hunting berkata...

salam..

sebenarnya bagi situasi negara yang terkini adalah penting untuk kita memulakan sesuatu perniagaan sampingan yang dapat menjana pendapatan..Perniagaan Internet salah satu cara yang pintar..

Tanpa Nama berkata...

Ya, Internet merupakan medium terbaik untuk menghasilkan pendapatan sampingan, cuma mereka terlepas pandang terutama bagi mail order secara konvensional...

Riz

Tanpa Nama berkata...

Sebenarnya, di mana ada kemahuan , di situ ada jalan...so,apa2 aje bidang yg kita ceburi samada berniaga nasi lemak ke, buka bisnes butik ke, atau perniagaan internet semuanya dapat kita perolehi pendapatan dengan adanya usaha yang bersungguh2 dan tidak mudah menyerah kalah..